آیا از بین بردن ساس با قرص برنج راهکاری مناسب است؟

آیا از بین بردن ساس با قرص برنج راهکاری مناسب است؟

از بین بردن ساس با قرص برنج یکی از متداول ترین روش هایی بود که در گذشته بیشتر کشاورزها و مزرعه داران برای در امان نگه داشتن برنج های خود از آفات از آن استفاده می کردند. قرص برنج به دلیل ترکیبات ویژه ای در گذشته یکی از موثرترین روش ها برای دفع آفات شناخته می شد، اما هم اکنون عرضه آن در داروخانه ها و مراکز فروش سم ممنوع شده است.

به قرص برنج آلومینیوم فسفید نیز می گویند. با شنیدن نام این قرص ها شاید تصور کنید که از برنج ساخته می شوند، اما این تفکر اشتباه است. در ترکیبات قرص برنج معمولا از آلومینیوم فسفید یا از عصاره سیر، کلرور سدیم، تالک و نشاسته استفاده می کنند. در گذشته این عقیده وجود داشت که این قرص ها به دلیل مواد سمی شان خیلی زود باعث مرگ آفات و از بین رفتن آنها خواهند شد.

قرص برنج به قدری مضر و خطرناک است که گاهی باعث مرگ انسان نیز می شوید. ترکیبات سمی این قرص عوارضی حاد و خطرناک برای بدن به وجود می آورند و مرگ سریع و زجرآور را به همراه دارند. در این قرص ها از گاز فسفین استفاده می کنند که خاصیت سیتوتوکسیتی دارد و فعالیت آنزیم های اصلی بدن را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

اکنون با توجه به اینکه قرص های برنج حتی باعث مرگ انسان می شوند، گزینه مناسبی برای از بین بردن ساس و افتا دیگر هستند؟

از بین بردن ساس با قرص برنج چگونه است؟

بیشتر مزرعه دارانی که برنج کشت می کنند، در گذشته برای دفع آفات برنج ها از قرص برنج استفاده می کردند. آنها قرص را داخل یک دستمال کاغذی می پیچانند و سپس داخل کیسه برنج می انداختند. این کار باعث می شد تا شپش ها و انواع آفات از بین بروند و نابود شوند.

در بسیاری از خوابگاه های آلوده به ساس یا خانه هایی که پر از وسایل دست دوم بودند نیز از قرص برنج استفاده می کردند تا ساس ها و حشرات موذی دیگر را از بین ببرند.

قرص برنج به دلیل بوی خاصی که دارد، حشره ها را فراری می دهد؛ اما نکته پنهان از چشم خیلی ها این است که این قرص برای بدن انسان نیز ضرر دارد. اگر قرص برنج را در محیط برای دفع ساس و حشرات بگذارید و دائما در آن محل رفت و آمد داشته باشید، بوی این قرص می تواند برای بدن تان مضر و خطرناک باشد.

دلایل مناسب نبودن قرص برنج برای از بین بردن ساس

از بین بردن و سمپاشی ساس با قرص برنج شاید اولین راه حلی باشد که به ذهن تان می رسد. ساس حشره ای موزه و کوچک است که از طریق وسایل دست دوم وارد خانه و زندگی تان می شود و برایتان مزاحمت به وجود می آورد. گاهی این حشره به قدری عذاب تان می دهد که به قرص برنج پناه می آورید. اما این کار به دلیل خطرهایی که دارد، پیشنهاد نمی شود. در ادامه دلایل مناسب بودن قرص برنج برای از بین بردن ساس را می گوییم:

زمان طولانی برای تاثیرگذاری

قرص برنج برای فرآیند گازدهی و دفع حشرات نیاز به زمان نسبتا طولانی دارد. مثلا در تابستان باید 4 تا 5 روز و در زمستان 8 تا 10 روز این قرص را در محیط قرار دهید تا بتواند تاثیر گذاری مناسبی داشته باشد. از آنجا که گاز فسفین موجود در این قرص برای انسان خطرناک است، استفاده طولانی مدت از آن نیز می تواند روی روند سلامتی تان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین نمی توانید از قرص برنج در محیط بسته به مدت طولانی استفاده کنید.

رفتارهای حشرات

حشرات به محض انتشار گاز توسط قرص برنج، محل های ورودی به لانه شان را مسدود می کنند تا این گاز وارد لانه شان نشود. از آنجا که قرص برنج در طولانی مدت تاثیر می کند، حشرات فرصت و زمان کافی برای بستن راه های ورودی لانه شان را دارند.

برای از بین بردن حشرات باید به دنبال راهکاری با سرعت تاثیر گذاری بالا باشید. قرص برنج به دلیل زمان بر بودن می تواند به حشرات فرصتی برای ساختن لانه جدید بدهد.

نیاز به کارشناس های حرفه ای

برای استفاده از قرص برنج نیاز به کارشناس های حرفه ای و با مهارتی دارید که بدانند این قرص را کجا و چطور استفاده کنند. استفاده از این قرص توسط افراد ناآگاه می تواند خطرات جدی برای سلامت افراد به همراه داشته باشد. بنابراین از آنجا که پیدا کردن کارشناس های حرفه ای کاری سخت و دشوار است، استفاده از قرص برنج خیلی مرسوم نیست.

خطرناک بودن

قرص برنج در برخورد با هوا گاز سمی خود را پخش می کند و به مرور روی سلامت افراد و محیط هایم جاور تاثیر منفی می گذارد. خطر این قرص برای انسان حتی می تواند مرگ باشد؛ بنابراین خیلی ها عطایش را به لقایش می بخشند و از روش های دیگر برای از بین بردن ساس استفاده می کنند.

پیشنهاد می دهیم به هیچ عنوان قرص های برنج را داخل محیط خانه نگهداری نکنید. قرص های برنج هیپ پادزهری ندارند! اگر بوی آنها را استشمام کنید یا این قرص ها را بخورید، مرگ سریع بزرگترین خواسته تان می شود؛ چون قرص برنج طی 3 یا 4 روز افراد را به کام مرگ می کشد.

قرص برنج اختلال های تنفسی و قلبی زیادی به همراه دارد و بعد از مدتی ارمغان آن فقط مرگی دردناک و عذاب آور خواهد بود.

موجود نبودن قرص برنج

مقام های مسئول توزیع و فروش قرص برنج را در مراکز فروش ممنوع کرده اند. بنابراین حتی اگر با وجود آگاهی از ضررهای این قرص باز هم بخواهید از آن استفاده کنید، هیچ کدام از مراکز عرضه و فروش سموم آفات قرص برنج را نمی فروشند

راهکارهای مناسب برای از بین بردن ساس به جای قرص برنج

اکنون متوجه شدید که از بین بردن ساس با قرص برنج کاری خطرناک است و به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهید. راهکارهایی بهتر برای از پاکسازی خانه از آفات به خصوص ساس وجود دارد که در ادامه در موردشان صحبت می کنیم:

روغن اسطوخودوس و روغن نعنا

15 قطره روغن اسطوخودوس را با 15 قطره روغن نعناع ترکیب کنید. اکنون هر جایی که می دانید محل رفت و آمد ساس است را با این محلول اسپری بزنید. این سم بسیار کشنده است و می تواند در مدت زمان کوتاهی ساسا ها را از خانه و زندگی تان فرار دهد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای راهکار مناسب دیگری برای از بین بردن ساس است. شما می توانید چند قطره از این روغن را داخل یک بطری اسپری بریزید و خوب هم بزنید. اکنون کافیست روغن را در محل رفت و آمد ساس ها اسپری کنید. این روغن به مرور تمام اساس های خانه تان را از بین می برد.

اگر توسط ساس دچار گزیدگی شده اید، روغن درخت چای می تواند در درمان جای گزیدگی موثر باشد.

آویشن

چوب و برگ آویشن تاثیر زیادی در کشته شدن و فراری دادن ساس ها از خانه و زندگی تان دارد. شما می توانید برگ آویشن را در محل زندگی ساس ها بگذارید یا چوب آن را در محیط خانه آتش بزنید. این کار خیلی زود ساس ها را از خانه و زندگی تان دفع می کند.

سرکه سفید

مقدار سرکه سفید را با آب ترکیب کنید و آنها را داخل یک بطری اسپری بریزید. اکنون محل زندگی ساس ها را اسپری بزنید. با انجام مداوم این کار حتی تخم ساس نیز از بین می رود.

استفاده از خدمات شرکت های آفت کش

شرکت های زیادی مثل پاکسازان محیط آریا در زمینه سم پاشی و از بین بردن آفات مختلف فعالیت دارند. شما می توانید به این شرکت ها برای از بین بردن آفات محل زندگی تان مراجعه کنید. کارشناس های شرکت های مربوطه با بررسی دقیق محل زندگی تان و استفاده از سموم مناسب در سریع ترین زمان مشکل به وجود آمده را برایتان حل خواهند کرد.

از بین بردن ساس با قرص برنج، آیا این کار را انجام دهم؟

با مطالعه ویژگی های منفی و مشکل هایی که قرص برنج برایتان به همراه دارد، قطعا متقاعد می شوید که راهکاری مناسب برای از بین بردن ساس نیست. شما می توانید از سموم کم خطری استفاده کنید که برای سلامتی و بدن انسان هیچ ضرری ندارند.

اگر به فروشگاه سموم آفات بروید، انواع مختلف از اسم ها برای ساس را می بینید که با خرید آنها می توانید این آفت را از خانه و زندگی تان دور کنید. ما می توانید سم های خانگی زیادی را نیز بسازید که بعضی از آنها را در این مطلب معرفی کردیم.

حتی اگر قصد از بین بردن ساس با قرص برنج را دارید، پیشنهاد می دهیم این کار را بر عهده کارشناس های حرفه ای بگذارید. ما در مجموعه پاکسازان محیط آریا بهترین و پیشرفته ترین روش ها برای از بین بردن ساس را به شما پیشنهاد می دهیم. کارشناس های ما در صورت نیاز توانایی استفاده از قرص برنج را نیز دارند. بنابراین اگر از مضرات قرص برنج هراس دارید یا می خواهید خانه تان کاملا از ساس پاکسازی شود، با کارشناس های شرکت سمپاشی پاکسازان محیط آریا تماس بگیرید.

تماس سمپاشی حشرات 09196472172