آشنایی با انواع سوسک -گونه های مختلف سوسک را بشناسید

آشنایی با انواع سوسک -گونه های مختلف سوسک را بشناسید

سوسک ها جزو منفورترین حشرات روی زمین هستند که بیماری های مختلفی مثل اسهال خونی، وبا، حصبه و … را به بدن انسان منتقل می کنند. این حشرات چندش آور قابلیت این را دارند که در سریع ترین زمان تکثیر شوند و حکومت خود را در خانه و زندگی تان راه بیندازند. بنابراین اگر با گونه های سوسک ها آشنا نشوید و شیوه مبارزه با آنها را ندایند، نمی توانید قلمروشان را نابود کنید.

سوسک ها انواع مختلفی دارند و در گونه های متفاوت در هر جایی پیدا می شوند. اولین قدم برای از بین بردن سوسک ها و راحت شدن از دست این حشرات موذی، شناخت گونه شان است. تا زمانی که ندانید یک سوسک از چه گونه ای است، نمی توانید از سم ها و روش های مناسبی برای از بین بردن شان استفاده کنید.

اگر گونه و نژاد سوسک ها را بشناسید، می توانید طی یک دوره پاکسازی کاربردی برای همیشه آنها را نابود کنید. هر چند 4500 نوع مختلف سوسک در دنیا وجود دارد که شناسایی همه آنها امکان پذیر نیست؛ خوشبختانه در کشور ایران فقط 26 گونه سوسک مختلف زندگی می کنند که از بین آنها 4 گونه جزو گونه هایی هستند که ممکن است سر و کله شا در خانه زندگی ما پیدا شود.

معرفی انواع سوسک ها

در ادامه انواع سوسک ها و ویژگی های ظاهری هر کدام از آنها را برایتان توضیح می دهیم تا این حشره های چندین آور و مزاحم را بهتر بشناسید:

سوسک آمریکایی یا سوسک فاضلاب

اگر سوسک بزرگی در خانه تان دیدید که طول آن بین 2.54 تا 7.62 سانتیمتر بود، احتمالا نژاد آن سوسک آمریکایی است. این حشره ها متاسفانه تا 2 سال عمر می کنند، بنابراین اگر فکری برای نابودشان نکنید، سال ها شما را اسیر و گرفتار خود خواهند کرد.

سوسک های فاضلاب در دمای 21 درجه سانتی گراد زندگی آرامش بخش و پر از لذتی دارند. هر چند این سوسک ها می توانند در دماهای پایین تر نیز زندگی کنند. بنابراین اگر دمای خانه تان در این محدوده است، زنگ هشداری به صدا در می آید که می گوید منتظر دیدن این سوسک ها در خانه تان باشید.

سوسک های آمریکایی در مناطق گرم و فاضلاب ها زندگی می کنند؛ شما می توانید اینگونه را زیرزمین، زیر آشپزخانه و حمام نیز ببینید.

خبر بد این است ه سوسک های آمریکایی قابلیت پرواز کردن نیز دارند. پس ویژگی پرواز کردن شان به قد و اندازه بزرگ شان کمک می کند تا از دیدن شان حالتان بد شود.

این گونه از سوسک ها معمولا از گاراژ، سیستم فاضلاب، درب یا پنجره ها وارد محیط خانه می شوند. پس این مناطق را سمپاشی کنید و بپوشانید تا مانع ورود آنها شوید. همچنین اگر از پس ریشه کن کردن این نوع سوسک برنیامدید می‌توانید برای سمپاشی سوسک فاضلاب با ما تماس بگیرید.

سوسک آلمانی یا سوسک ریز (سوسک کابینتی)

یکی از انواع سوسک هایی که همه مردم جهان حداقل افتخار 1 بار ملاقات کردن با آن را داشته اند، سوسک آلمانی است. این نژاد به سرعت تولید مثل می کند و نسل خود را در خانه و زندگی تان باقی می گذارد. اگر یکی از سوسک های ماده آلمانی وارد خانه تان شود و راه چاره ای برای نابودی آن نیندیشید، پیشنهاد می دهیم از آنجا نقل مکان کنید؛ چون به سرعت زاد و ولد می کند و هر روز این حشره ها را در گوشه به گوشه خانه تان می بینید.

شاید با شنیدن آمار میزان زاد و ولد سوسک های آلمانی حیرت زده شوید؛ این حشره ها سالانه تا 30000 هزار سوسک زاد و ولد دارند.

یکی از ویژگی های منفی سوسک های آلمانی که نابودی آنها را سخت تر می کند، حمل تخم ها به واسطه ماده است. در واقع ماده ها تا زمانی که تخم ها آماده هچ کردن شوند، آنها را با خود حمل می کنند. این ویژگی باعث می شود تا تخم ها مکان ثابتی نداشته باشند و نتوانید همه آنها را همزمان از بین ببرید.

سوسک های کابینت به رنگ قهوه ای روشن هستند و در سایز 1.5 سانتی متر مهمان خانه تان می شوند. خبر بد اینکه سوسک ریز  علاقه زیادی به آشپزخانه دارد و به سراغ مواد غذایی تان می روند. سوسک های المانی در محل هایی نزدیک به مواد غذایی زندگی می کنند.

خوشبختانه سوسک آلمانی خیلی سخت امکان پرواز کردن دارند؛ بنابراین همینکه آنها را در حال پرواز نمی بینید، ویژگی مثبتی است که نباید از قلم بیندازیم.

سوسک های آلمانی را معمولا خودمان به خانه می آوریم! شاید تعجب کنید، اما این سوسک ها از طریق بسته بندی ها، کیف پول ها، لباس ها یا اثاثیه دست دوم وارد خانه می‌شوند. ریشه کن کردن این سوسک کاری تخصصی می‌باشد. اگر از دست این موجودات چندش آور کلافه شده‌اید کافیست با یک تماس با شرکت سمپاشی ما از شر آنها راحت شوید. متخصصان ما با بروز ترین تجهیزات و سموم قوی، با انجام سمپاشی سوسک ریز در خانه شما، شر این حشرات را از خانه شما کم می‌کنند.

سوسک آسیایی

خوشخبتانه سوسک های اسیایی در مناطقی دور از چشم انسان زندگی می کنند، بنابراین خیلی مفتخر به دیدن آنها نمی شوید. اما این حشرات هر چند کم اما با این حال به چشم می آیند و حس تنفر و انزجارتان را تحریک می کنند.

سوسک های آسیایی عاشق مناطق نمدار و مرطوب هستند و در همین مناطق زندگی می کنند. به این سوسک ها “حشره آب” نیز می گویند. زندگی در محیط های نمدار ویژگی مثبتی برای این سوسک ها دارد، چون هر سم یا ماده کشنده ای برایشان استفاده کنید، شسته می شود و طی مدت زمانی کوتاه به طور کامل از بین می رود.

برای از بین بردن سوسک های آمریکایی باید از شیوه های تخصصی و حرفه ای استفاده کنید. این سوسک ها به روش های معمولی از بین نمی روند؛ بنابراین اگر مواد یا تجهیزات حرفه ای و مخصوص ندارید، با شرکت های فعال در این زمینه تماس بگیرید.

اندازه سوسک های آسیایی 3.18 سانتی متر است و در رنگ های قهوه تیره یا سیاه براق زاد و ولد می کنند. خوشبختانه این سوسک ها نیز قابلیت پرواز کردن ندارند، اما از طریق ورودی های مختلف خانه مثل پنجره های زیر زمین، گاراژ، درب، فاضلاب و … وارد خانه می شوند.

سوسک قهوه ای نواری

سوسک های نواری با اندازه 1.5 سانتی متری شان به خوبی راه آزرده خاطر کردن شما را می دانند. این سوسک ها در اثاثیه ای مثل مبلمان خانه تخم گذاری می کنند، دقیقا همان جایی که شما می نشینید، خوراکی می خورید، تلویزیون می بینید و به هیچ وجه توقع دیدن سوسک ندارید.

سوسک های قهوه ای نواری 2 نوار به رنگ قهوه ای روشن روی بدنشان دارند، به همین دلیل به آنها سوسک های نواری می گویند. برای تشخیص نر یا ماده بودن این سوسک ها کافیست به رنگ بال هایشان دقت کنید. سوسک هایی با بال های روشن، نر هستند.

چطور انواع سوسک را از بین ببریم؟

اکنون انواع سوسک ها را می شناسید و می دانید که چه ویژگی های ظاهری و رفتاری دارند. برای از بین بردن این حشره ها باید از تجهیزات و مواد سمی خاصی استفاده کنید. این مواد گاهی به سختی در بازار پیدا می شوند. بنابراین پیشنهاد می دهیم به سراغ مراکز حرفه ای در این زمینه بروید.

مراکز حرفه ای با سمپاشی مناسب در محل زندگی سوسک ها و استفاده از ابزار و تجهیزات مختلف، کاری می کنند که سوسک ها هیچ وقت دوباره به خانه و زندگی تان بر نگردند. این مراکز ابتدا محل را بررسی خواهند رد و سپس طی یک دوره خاص فرایند سم پاشی توسط آنها شروع می شود.

هر چند در این مطلب انواع سوسک را معرفی کردیم، اما ممکن است سوسکی که در خانه شما زندگی می کند، جزو این دسته از حشره ها نباشد. بنابراین قبل از خرید مواد اولیه حتما از کارشناس های آگاه کمک بگیرید تا در تشخیص سوسک بهتر کمک تان کنند.

شرکت سمپاشی پاکسازان محیط آریا یکی از مراکز حرفه ای در زمینه سمپاشی برای انواع سوسک است. این مجموعه با داشتن پرسنل و کارشناس های حرفه ای، طی یک دوره درمانی کوتاه و مناسب شما را وجود حشره های موزی راحت می کنند. اگر سوسک یا هر نوع حشره ای در خانه و زندگی تان وجود دارد که در سبک زندگی تان اختلال به وجود آورده اند، پیشنهاد می دهیم همین حالا با کارشناس‌های پاکسازان محیط آریا تماس بگیرید.

تماس سمپاشی حشرات 09196472172