ساس از چی بدش میاد؟ معرفی سم های مناسب ساس

ساس از چی بدش میاد؟ معرفی سم های مناسب ساس

اگر یک روز در خانه مشغول تمیزکاری بودید و ناگهان حشره ای ریزی بین شکاف در، میز یا کمد دیدید، به احتمال زیاد این حشره ساس است. ساس ها علاقه زیادی به زندگی در مکان های تاریک و مخفی دارند و جزو حشره های موذی شناخته می شوند که هیچ کس دوست ندارد آنها را در خانه اش ببیند.

ساس ها از طریق لوازم دسته دوم مثل کیف، لباس یا اثاثیه وارد خانه می شود و خیلی زود شروع به تخم گذاری می کند. بنابراین اگر برای ریشه کن کردن آن هیچ اقدامی انجام ندهید، به زودی خانه تان پر از ساس می شود.

کاری نداشتن به ساس و ایجاد محیط مناسب برای زندگی شرایطی ایده آل برای تخم گذاری این حشره را به وجود می آورد. اما اقداماتی نیز هستند که ساس ها را از خانه و زندگی تان فرار می دهند. سموم زیادی تولید شده اند که ساس از آنها تنفر دارد. بنابراین کافیست از این سموم استفاده کنید تا دیگر هیچ ساس و حشره موزی در خانه تان وجود نداشته باشد.

چه سم هایی ساس را فراری می دهند؟

در ادامه لیست کاملی از بیشتر سم ها و موادی می آوریم که ساس از آنها تنفر دارد. با استفاده از این مواد ساس ها باید رفتن را به بودن ترجیح دهند، در غیر این صورت مرگ در انتظارشان است. در ادامه این سم ها را معرفی می کنیم و درباره آن توضیح می دهیم:

الکل

الکل یکی از مواد تاثیرگذار برای فراری دادن ساس ها است. نه تنها بوی الکل روی این حشرات تاثیر منفی می گذارد، بلکه این ماده باعث تحرکی بدن سازی می شود. الکل باعث خشکی بدن ساس خواهد شد و بعد از مدتی مرگ را به کام او هدیه می دهد.

بوی الکل در تخم گذاری ساس ها تاثیر منفی میگذارد. بنابراین با استفاده از این ماده 1 تیر و 2 نشان زده اید؛ یعنی علاوه بر اینکه ساس ها را فراری داده اید، مانع تخم گذاری شان می شوید.

برای استفاده از این سم کافیست مقداری الکل را در محل زندگی ساس ها اسپری کنید. این کار را در بازه های زمانی مختلف انجام دهید تا مطمئن شوید این حشره ها فرار را به قرار ترجیح داده اند.

روغن درخت چای

اسپری کردن روغن درخت چای در محل زندگی یا رفت و آمد ساس ها می تواند این حشره را از شما و محل زندگی تان متنفر کردن. روغن درخت چای جزو موادی است که ساس به شدت از آن تنفر دارد.

 روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاه دیگری است که به عنوان عاملی برای دفع حشرات شناخته می شود. مقدار کمی از این روغن کافیست تا ساس ها را ریشه کن کند. شما می توانید مقداری روغن اسطوخودوس را در اطراف لانه حشره ها اسپری کنید تا مطمئن شوید دیگر هیچ وقت آنها را نمی بینید.

ساس ها با گزشه ای مختلف شان شما را حین خواب و حتی بیداری آزار می دهند. بنابراین از محصولات حاوی این گیاه استفاده کنید تا گزش ساس دیگر روی بدن تان تاثیر منفی نداشته باشد.

نعناع تازه

آیا می دانستید می توانید با بوی نعنا حشره های موذی را از خانه تان بیرون کنید؟ برای این کار کافیست تا کمی نعنای تازه را بجوشانید. زمان جوشیدن بوی نعنا در تمام خانه پخش می شود و حالا وقت آن است که حشرات رفتن را به ماندن ترجیح دادن.

بوی نعناع روی سیستم عصبی حشره ها تاثیر منفی میگذارد، برای همین آنها از بوی این گیاه تنفر دارند.

سیر

سیر با بوی تند خود یکی از بهترین راه حل ها برای دفع ساس و حشره های موذی است. شما می توانید چند تکه سیر را در اطراف لانه ساس ها بگذارید. همچنین می توانید سیرها را در آب بجوشانید تا بوی آنها بیشتر در خانه پخش شود.

اگر می خواهید بیشترین تاثیر را از شیر بگیرید، آب جوشیده شده آن را دور نریزید. پیشنهاد می دهید آب ها را داخل یک بطری اسپری بزنید و سپس آنها را در خانه و محل رفت و آمد ساس ها اسپری کنید.

پودر دارچین

دارچین نیز بوی بسیار تند و نامطلوبی برای ساس ها دارد و یکی از موادی است که این حشره ها به شدت از آن تنفر دارند. بنابراین مقدار پودر دارچین را در محل زندگی ساس بریزید و منتظر باشید که این حشره برای همیشه از زندگی تان بیرون برود.

لیمو

خوردن یک لیمو ترش و ملی برای خیلی ها خوشایند است. اما این میوه خوشمزه برای برخی جانوران مثل ساس حکم مرگ را دارد.

آب یک لیموی تازه را بگیرید، داخل بطری اسپری بریزید و حالا آب لیمو را در چهارچوب تخت، وسایل اتاق خواب، قرنیزها و … اسپری کنید. این کار به راحتی ساس ها را به فرار ترغیب می کند.

نعناع فلفلی

ساس ها با برخی گیاهان رابطه خوبی ندارند که نعناع فلفلی یکی از همان گیاهان است. بوی این گیاه به شدت روی ساسی تاثیر منفی می گذارد. جایی که نعناع فلفلی وجود دارد، هیچ ساسی وجود نخواهد داشت. بنابراین یپبا پراکنده کردن بوی این گیاه در محیط خانه مطمئن باشید ساس ها از محل زندگی تان دور می شوند..

سرکه سفید

سرکه سفید نه تنها باعث رفتن ساس از محل زندگی تان می شود، بلکه فرایند تخمگذاری این حشره را با اختلال رو به رو می کند. بنابراین مقدار آب و سرکه سفید را مخلوط کنید و داخل یک بطری اسپری بریزید. اکنون هر چند روز یک بار با استفاده از محلول محل زندگی و رفتن آمد ساس ها را اسپری بزنید. انجام مداوم این کار تاثیر مثبت در فرار دادن حشره های موذی دارد.

خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یکی از مهمترین سم هایی است که ساس ها با آن رابطه خوبی ندارند. این خاک باعث خشکی آب بدن ساس می شود و به مرور باعث مرگ تدریجی آن می شود.

البته خاک دیوتامه به مرور زمان تاثیر می گذارد و جزو راهکارهای سریع برای از بین بردن ساس نیست. اما این خاک قابلیت انتقال از کی ساس یه حشره ای دیگر را دارد. بنابراین با استفاده از این سم یک کشتار گروهی از حشره های موذی به راه می اندازید.

برای استفاده از خاک دیاتومه جهت نابودی ساس ها مقداری از این پودر را در محل زندگی این حشره های موذی بریزید. این کار را در باز ههای زمانی کوتاه مدت تکرار کنید تا مطمئن شوید هیچ اثری از ساس ها در محل زندگی تان باقی نمانده است.

سموم شیمیایی

یکی از بهترین راهکارها که نتیجه بخشی سریع تری نسبت به مواد طبیعی دارد، سموم طبیعی است. شما می توانید از سموم طبیعی مثل HCH ،CHB، دیازینون، ددت، مالاتیون، اسکاکارب و … استفاده کنید تا ساس های محل زندگی تان نابود شوند.

قرص گوگرد و برنج

بسیاری از متخصص ها و کارشناس های حرفه ای در زمینه سمپاشی ساس ادعا می کنند که استفاده از قرص گوگرد و برنج نمی تواند تاثیر مثبتی در از بین رفتن ساس های محل زندگی تان داشته باشد. این قرص ها برای زندگی انسان نیز خطر دارند و حتی قرص برنج باعث مرگ انسان می شود.

در ترکیبات قرص برنج گازهای کشنده ای وجود دارد که مرگ را به کام انسان هدیه می دهند. استفاده از گوگرد نیز در محل زندگی کار خطرناکی است و نباید این کار را انجام دهید.

با این حال در گذشته استفاده از قرص گوگرد و برنج برای از بین بردن ساس متداول بود. اما حالا وزارت بهداشت استفاده از این سم ها را ممنوع کرده است.

برای رفتن ساس ها چه شرایطی را در خانه به وجود آوریم؟

برای رفتن ساس ها اجازه دهید آفتاب مستقیم به داخل خانه و اتاق هایتان بتابد. ساس ها از آفتاب مستقیم متنفر هستند و از آن دوری می کنند. این حشرات موذی در دمای بالای 50 درجه سانتی گراد و زیر 5 درجه سانتیگراد نیز دوام نمی آورند و خیلی زود از بین می روند.

اگر در محیطی بدون سکنه ساس دیدید، خیلی نگران نباشید؛ چون ساس ها مدت زمان زیادی آنجا  نخواهند ماند. این حشره ها نیاز به خون خواری دارند، بنابراین در جایی زندگی می کنند که انسان یا حیوان وجود داشته باشد. هر چند بدن این حشره تا 45 روز می تواند بدون خوردن تغذیه زنده بماند، اما بعد از آن محکوم به فنا خواهد بود.

پیشنهاد می دهیم در بازه های زمانی کوتاه مدت خانه را جاروبرقی بکشید. استفاده از جارو برقی ساس های روی سطح زمین را جمع می کند و داخل کیسه جاروبرقی می برد. شما می توانید کیشه را در جایی تمیز کنید که مطمئن هستید ساس ها دیگر از آنجا  وارد خانه و زندگی تان نمی شوند.

اگر روی ملحفه ها و پارچه ها ساس ها را دیدید، کافیست تا پاره را با آب داغ بشویید. با این کار ساس های روی پارچه از بین می روند.

ساس، حیوانی موذی اما حساس

ساس حیوانی موزی اما حساس است که با بیشتر مواد در دسترسی که در خانه دارید، پا به فرار می گذارد و رفتن را به ماندن ترجیح می دهد. این حشره هر چند در نقاط دور از چشم انسان لانه می سازد، اما با کوچکترین نابهنجاری در محیط زندگی اش آنجا را ترک خواهد کرد. بنابراین اگر تا به حال در خانه تان ساس دیده اید، همه جاهایی را که احتمال می دهید در آنجا  ساس زندگی می کند، سمپاشی کنید. اگر نیاز به مشاوره در زمینه سمپاشی ساس، سمپاشی سوسک و … دارید کافیست با متخصصان ما در شرکت سمپاشی پاکسازان محیط آریا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

تماس سمپاشی حشرات 09196472172